Connect with us

De Bine

„Muzeul de la școală”, poveste despre valori și educație

„Muzeul de la școală”, poveste despre valori și educație

Lectura de 3 minute.

În perioada 20 – 24 mai 2024, elevii de gimnaziu din cadrul Școlii Gimnaziale „Elena Doamna” din Ploiești, au fost provocați să contureze „Muzeul de la școală”.

Scopul acțiunii „Muzeul de la școală”

 

Propunerea a avut ca scop construirea unor altfel de contexte de învățare a valorilor, favorabile manifestării unor comportamente dezirabile, prosociale, prin care profesorii să dezvolte punți de comunicare și relaționare între elevi, elevi și părinții lor, elevi și profesori.

Astfel, o bună parte din elevii școlii și-au expus propriile colecții, dovedind creativitate, implicare, spirit civic, un comportament proactiv și nu în ultimul rând nostalgia anilor trecuți.

Colecțiile, povești de viață

 

Colecțiile au reprezentat adevărate povești de viață, care au cuprins de la trofee și medalii, fotografii de epocă și felicitări, pietre și cristale semiprețioase ori adunate de pe plaje în vacanțe, monede, timbre poștale, surprize cu fotbaliști și actori din colecțiile părinților, cuburi rubice ale elevilor și ale taților de pe vremea când aceștia erau elevi, mașinuțe, capace cu mesaje motivaționale și până la ghiozdanul complet utilat așa cum l-au lăsat la final de Clasa Pregătitoare cu cărti, caiete, stilouri chinezești și călimara cu cerneală.

Muzeul de la școală, exponatele categoriei „Colecții”

 

1. „Istoria în monede” – NĂSTASE MARIA, clasa a V-a A și NIȚU MIHAI, clasa a V-a B;


2. „Emoția unui cristal” – MUȘAT MARA, clasa a V-a A;
3. „Motivația din capace“ – GEORGESCU SIMONA, clasa a V-a A;
4. „Rocile fanteziei” – AXINTE RAREȘ, clasa a V-a A;

5. „Raliul copilăriei” – DUMITRU DARIUS, clasa a V-a A;


6. „Magia unui cub vechi” – GEORGESCU DARIUS, clasa a V-a B;
7. „Fotografii de epocă” – CARPEN DARIA MARIA, clasa a V-a B;


8. „După faptă și răsplată. Povestea unui vis împlinit” – MOTÂNGĂ DARIA MARIA, clasa a V-a B;
9. „Amintiri în pietre. Povestea unei vacanțe în Halkidiki” – DRĂGOI ANTONIA, clasa a V-a B;
10. „Primul pas către educație. Istoria clasei a V-a B„, – CURSARU CLARA și POPA ANA, clasa a V-a B;
11. „Fotbal și artiști. Istorie în cartonașe” – POPESCU NICOLAS, clasa a V-a B;


12. „Energia pietrelor” – BARBU DAVID, clasa a V-a B;
13. „Glasor de timbre. Însemnul unei epistole” – PETRESCU ERIKA, clasa a V-a B;


14. „Șervețele. Frânturi de colecție„, – Profesor, consilier școlar GEORGESCU GEORGIANA.

Arta si talentele artistice ale elevilor

 

A doua parte a activității a valorificat, cu sprijinul profesorului de arte Adrian Mănăilă, într-o prezentare pe măsura lucrărilor, talentele artistice ale elevilor implicați, aceștia expunând lucrări superbe realizate în diferite tehnici: cubism, grafică, graffiti, pictură în acuarelă, colaj, etc.

Adrian Mănăilă într-o prezentare pe măsura lucrărilor

Muzeul de la școală, lucrări categoria „Artă”

 

1. „Mesteceni”, grafică – CHIRIȚĂ CARLA, clasa a V-a A;
2. „Culorile toamnei„, acuarelă” și „Studiu trandafir” – MUȘAT MARA, clasa a V-a A;
3. „Peisaj tomnatic„, acuarelă – NĂSTASE MARIA, clasa a V-a A;

4. Pictură în acuarelă: „Compoziție decorativă„, „Flori„, „Tradiții japoneze” – DUDUȚĂ KARLA, clasa a V-a B;


5. Pictură în acuarelă: „Contrast complementar – Flori” – MOTÂNGĂ DARIA MARIA, clasa a V-a B;
6. „Natură statică. Mere„, acuarelă – OPREA DIANA, clasa a VI-a B;


7. „Natură statică. Verde„, acuarelă – MELNYCHENKO IRYNA, clasa a VIII-a;
8. „Vis în grădina culorilor„, cubism – MOGA ANTONIA, MELNYCHENKO IRYNA, clasa a VII- a;


9. „Liniște peste sat„, grafică – MOGA ANTONIA, clasa a VII-a;
10. „Lumina din întuneric„, cubism – GÂRLICEL MARIA, clasa a VII-a;
11. „Simfonie muzicală„, cubism – BURDUȘEL KARINA, clasa a VII-a;


12. „Explozie de verde„, „Lady„, cubism – MIȚURCĂ AIDA, clasa a VII-a;
13. „Transilvania„, graffiti – TOMESCU DRAGOȘ, clasa a VII-a;


14. „Studiu. Natură statică„, grafică – CIUCURE FRANCESCA, clasa a VIII-a;
15. Pictură și Colaj: „Natură statică” – VOICU PRISCILLA ANA, clasa a VIII-a;
16. „Povești pe sticlă„, tehnica șervețelui – Director Profesor POPESCU RAMONA.

 

Inițiativa activității de consiliere aparține profesorului consilier școlar și a fost susținută prin participare directă de conducerea unității școlare precum și de o bună parte din profesorii de la clase, de personalul auxiliar al școlii și nu în ultimul rând de părinții elevilor expozanți, fără de care toate acestea nu ar fi fost posibile.

O activitate în care am experimentat valorile vieții, am trăit bucuria cunoașterii și valorificării talentelor elevilor, am dezvoltat nu doar înterrelaționarea ci și prietenia în comunitatea noastră școlară. Totodată am încercat prin această activitate să conturăm contexte motivaționale, să construim ziduri și acolo unde terenul tinde să o ia la vale”, Georgiana Georgescu, profesor Școala Gimnazială „Elena Doamna”, Ploiești.

,,Muzeul de la școală“ – poveste despre valori în educație.

Din 2004 lansez proiecte online. Unele recunoscute, altele cu viață scurtă. Prin ZiRomania.ro vreau să promovăm România pozitivă și mai puțin cunoscută, în special pe cea din mediul rural, cea care produce valoare direct din natură. Din punctul meu de vedere este șansa care poate așeza România un pic mai demnă.

1 Comment

1 Comment

  1. Pingback: Prăvălia Artizanilor în vizită la "Mutat la Țară" FEST

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.

To Top